Je bekijkt onze site het best met Internet Explorer 7
Gepost door op 19/10/2011 in Groepen informeren

Groepen informeren

Groepen in een jeugdtoeristisch verblijf komen in een nieuwe omgeving terecht met nieuwe gebruiken. Hoe kan je die groepen goed informeren?

Wat moet in de informatiemap staan? Wanneer bezorg je informatie aan groepen? Wie moet de informatie krijgen en hoe wordt de informatie bezorgd? Volstaat de klassieke papieren informatiemap nog of bestaan er andere leuke manieren om groepen wegwijs te maken?

Wat zijn jullie ervaringen? Wat werkt en wat werkt niet? We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Gepost door Mussen Edgard(De Dries) op 25/11/2011

Voorzitter

De groepen, die tijdens de zomermaanden in De Dries verblijven, worden een drietal weken op voorhand per email gecontacteerd. In deze mail worden afspraken gemaakt om hun verblijf zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook allerhande info wordt meegestuurd zoals info over de gemeente, bezienswaardigheden, tarieven van energie, nuttige adressen (dokters, ziekenhuizen, apotekers, bakkers, winkels enz). Wij vragen ook om enkele formulieren te tekenen en dan de eertse dag mee te brengen (huishoudelijk reglement, brandveiligheid, formulier om zich aan te bieden bij de wijkagent). Bij hun aankomst worden de groepen ontvangen, wordt info gegeven over alles wat het jeugdverblijf betreft en worden sommige afspraken herhaald bijvoorbeeld over geluidsoverlast, relatie met de buren, afval. In de keuken hangt de meest nuttige info tegen de muur. Alle mondelinge info staat ook op papier en wordt hen ook overhandigd. Toch moeten wij vast stellen dat sommige groepen die info amper of helemaal niet lezen (excuse: ik heb die mail niet ontvangen) maar het tegendeel is ook waar: er zijn groepen die werkelijk alles piekfijn op orde hebben.

Een reactie geven op deze reactie

Naam
Jeugdverblijf
E-mail (wordt niet gepubliceerd)
Titel
Bericht
Vul voorgestelde code in: