Je bekijkt onze site het best met Internet Explorer 7
Gepost door op 19/10/2011 in Groepen informeren

Groepen informeren

Groepen in een jeugdtoeristisch verblijf komen in een nieuwe omgeving terecht met nieuwe gebruiken. Hoe kan je die groepen goed informeren?

Wat moet in de informatiemap staan? Wanneer bezorg je informatie aan groepen? Wie moet de informatie krijgen en hoe wordt de informatie bezorgd? Volstaat de klassieke papieren informatiemap nog of bestaan er andere leuke manieren om groepen wegwijs te maken?

Wat zijn jullie ervaringen? Wat werkt en wat werkt niet? We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Gepost door Liset hamblok(Vakantiehuis Akindo) op 8/11/2011

onthaal en informatie aan groepen

Boekingen gebeuren meestal via mail. Wij vullen een boekingsformulier in met al de nodige gegevens van de groep. De groepen krijgen een verblijfsfactuur en huisreglement toegestuurd. Het huisreglement wordt ondertekend teruggestuurd. Nieuwe groepen worden uitgenodigd voor een bezoekje vooraf. Bij aankomst worden zij verwelkomt, indien nodig rondleiding geven enz. en krijgen een infomap:met: - inventarislijst - lijjst van de energiestanden - deelnememerslijst - lijst aantal kamers, prijzen vuilzakken - werking vaatwasser - huisreglement - lijst winkels, bakker, belangrijke telefoonnummers (dokter) enz. - rugzakje met allerlei folders van bezienswaardigheden in Lommel,fietsroutes, strrandbal en leuke gagets. De verantwoordelijke van de groep laat 14 dagen op voorhand het uur van aankomst en vertek weten. Tijdens het verblijf brengt de conciërge (woont op het domein) een bezoekje aan de groepen. De groepen ( vooral de kinderen ) kunnen mee de dieren verzorgen in het dierenpark, kunnen deelnemen aan een dierenquiz en dan hangt een prijsje aan vast! Op vraag kunnen wij zorgen voor ontbijt en warme maaltijden.

Een reactie geven op deze reactie

Naam
Jeugdverblijf
E-mail (wordt niet gepubliceerd)
Titel
Bericht
Vul voorgestelde code in: